İŞTE BENİM ASOSYAL DÜNYAMIN DİĞER UNSURLARI

http://www.facebook.com/Volkangucluerr



16 Haziran 2012 Cumartesi

"Oniomaniac"laştıramadıklarımızdan mısınız?

Alışveriş mi MALışveriş mi?
          Herkeste bir alışveriş çılgınlığı almış başını gidiyor.Zaman zaman bu iş çığırından çıkıyor.İnsan alışverişin bir unsuru,kapitalist akımın birer alt unsuru,uşağı oluyor.O günü,bu günü,şu günü diye diye uydurulan birçok zımpırtı gün ve tek kutlama aracı olanda alışveriş.Evrenin insanlara karşı "Al,al,para harca,para saç,kullan,gerekmese de yedekte bulundur,kullan at" gibi tepkileri empoze ede ede insanlar kendini alışveriş hastası olarak görmekte ve bu kişilendirilmiş empoze duyguya farklı kılıflar uydurmaktalar.Bu "harcama" sapkınlığı diğer yönlere de kaymakta bununla birlikte bütün kaynakları tüketmeye doğru gitmekte ve de tüketim çılgınlığına dönüşmekte ne yazık ki...

           Düşünelim şimdi bir alışveriş mağazasına gittik.İnsanı uyutan,uyuşturan son ses bir müzik,arkanızdan koşarak gelen,sizi takip eden ve bir şeyler satmaya çalışan sistemin uşakları olan mağaza görevlileri,milyon parlaklık gücünde ürünleri adeta bir ilah gibi gösteren aydınlatmalar,binlerce bankaya ait pos cihazları ve bunların insanı "cezbeden" kaçırılmayacak teklifleri,insanın gözünü yoran,gözlere hitap eden allı pullu mağaza renkleri,ha bir de kasa yanlarına koyulan en abuk sabuk küçük eşyalar,çeşit çeşit bölmelendirilmiş raflar...İşte bunlar gibi niceleri

          İşin bide vatandaşa pazarlama,reklam bölümü var ki o da konumuz gibi ironik.Dünyaca ünlü mankenler,günümüzde çok konuşulan dizilerin oyuncuları olur genelde reklam oyuncuları.Ajanslar bunlara bir kamyon dolusu para yığarlar önlerine sonradan da kıytırık anaokulu çocuğu seviyesinde malca bir reklam ondan sonra da hoooop bütün kanallarda yirmi dakikada bir döndür dur.Bir kere reklamlarda inandırıcı hiçbir unsur yok aynı zamanda verilen bir mesaj da yok.Ya zaten vatandaş reklama reklam gözüyle bakmıyor ki oynayan adama/kadına bakıyor.Reklamda kim oynuyorsa o önemli için.Ajanslarda bunu bildiği için içerikten çok,dış görünüşe,gözlere hitap ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder